WhiteZonen palvelut

Help­desk

Tuki, koulutus ja ohjeistus

Ohjelmistot

Lisenssit ja hallinta

Kone­sali­palvelut

Virtuaalinen palvelinkeskus

Pääte­laitteet

Rahoitus ja elinkaarenhallinta

Verkko­yhteydet

Suunnittelu, hallinta ja valvonta

Help­desk

Tuki, koulutus ja ohjeistus

Ohjelmistot

Lisenssit ja hallinta

Kone­sali­palvelut

Virtuaalinen palvelinkeskus

Pääte­laitteet

Rahoitus ja elinkaarenhallinta

Verkko­yhteydet

Suunnittelu, hallinta ja valvonta

Helpdesk

Tuki, koulutus ja ohjeistus

Tukipalvelut huolehtivat, että toiminnan kannalta keskeiset järjestelmät, päätelaitteet ja verkkoyhteydet saadaan pidettyä kunnossa ja toimintavarmoina.

Tarjoamamme tuen saavutettavuus, nopeus ja asiantuntijuus on huippuluokkaa. Tukipyyntöjen toimittaminen mahdollistetaan monikanavaisesti ja asiakkaalla on yksi kontaktipiste, jonka kautta tukipyynnöt hoidetaan alusta loppuun saakka. Lisäksi asiakkaittemme kriittisille toiminnoille luodaan varautumissuunnitelmat ongelmatilanteiden varalle.

WhiteZonen Helpdesk on helppo ottaa käyttöön asentamalla Omapilvi RMM sovelluksemme tuen piirissä oleville työasemille. Tämän jälkeen pystymme asiakastuen lisäksi tekemään esimerkiksi muutoksia ja parannuksia ohjelmistoihin, konfiguraatioihin sekä tietoturva-asetuksiin häiritsemättä varsinaista työskentelyä työasemalla.

Tietoturva

  • Yhteyksien salaus
  • Asiakastuen tietoturvalliset työkalut ja käytännöt
  • Päivitykset
”WhiteZone on onnistunut auttamaan meitä hienosti yrityksemme ja toimintamme kasvaessa ja sopeutunut muuttuviin tarpeisiimme”

Teija Stenius, System Specialist
Balmuir

Pääte­laitteet

Rahoitus ja elinkaarenhallinta

Tarjoamme mm. Dell, Lenovo, HP, Samsung ja Applen päätelaitteita ja niihin liittyviä oheislaitteita. Mitoitamme päätelaitteet sopiviksi asiakkaan eri käyttäjäryhmien käyttötarkoitukseen ja käytössä olevaan budjettiin ja toimitamme ne käyttövalmiina. Lisäksi tarjoamme rahoituspalvelut päätelaitteille ja huolehdimme niiden elinkaaren hallinnasta.

Päätelaitteiden oikealla mitoituksella käyttötarkoitukseen mahdollistetaan sujuva ja kustannustehokas työskentely. Edustamamme brändit täyttävät yrityskäytön kriteerit liittyen kestävyyteen, käytettävyyteen, takuuhuollon toimintaan ja luotettavuuteen. Edustamamme laitevalmistajat myös huolehtivat ekologisesta jalanjäljestään.

Huolehdimme päätelaitteiden tietoturvasta, johon kuuluu: päätelaitteiden palomuuri, autentikointi, kryptaus, käyttäjänhallinta, mobiililaitteiden tietoturva ja päätelaitteiden varmuuskopioinnit

Tietoturva

  • Päätelaitteiden palomuurit
  • Autentikointi ja kryptaus
  • Käyttäjänhallinta
  • Varmuuskopiointi
  • Päivitykset

”Yhteistyön parhaita puolia on WhiteZonen toteuttama kokonaispalvelu, jossa yhden kontaktipisteen kautta saa hoidettua kaikki IT-infraan liittyvät asiat, olivatpa ne sitten laitetilauksia, uusia lisenssejä tai ongelmien ratkaisua.”

Antti Välitalo, yrittäjä
Insinööritöimisto Neulanen

Ohjelmistot

Lisenssit ja hallinta

Tarjoamme mm. Microsoftin, WithSecuren, Barracudan ja Adoben ohjelmistoja. Mitoitamme ohjelmistojen lisenssimäärät ja tyypit asiakkaan käyttötarkoitukseen sopiviksi ja hallinnoimme toimittamiamme lisenssejä huolehtien niiden päivityksistä ja uusinnoista.

Asiakkaamme voivat keskittyä käyttämään ohjelmistoja ilman huolta turhista lisenssi­kustannuksista ja lisenssien vanhentumisesta.

Ohjaamme myös asiakkaitamme käyttämään ohjelmistoja tietoturvallisesti. Esimerkkejä tästä ovat mm. oikein määritellyt käyttäjäoikeudet, monivaiheisen tunnistautumisen käyttäminen ja varmuuskopioinnit.

Tietoturva

  • MFA
  • Varmuuskopiointi
  • Päivitykset
”Toimiva asiakaspalvelu on keskeinen syy pitkään jatkuneelle yhteistyöllemme.”

Pekka Urpilainen, järjestelmäasiantuntija
Business College Helsinki

Verkko­yhteydet

Suunnittelu, hallinta ja valvonta

Verkkoyhteydet tarkoittavat yhteyksiä päätelaitteilta käytössä oleviin palveluihin. Suunnittelemme ja mitoitamme käyttötarkoituksiin sopivat verkkoyhteydet ja toteutamme niiden hallinnan ja valvonnan. Lisäksi varmistamme verkon toiminnan ja latenssien hallinnan.

Rakennamme ja hallinnoimme verkko­yhteyksiä yhteis­työssä operaattoreiden kanssa. Käytämme verkko­yhteyksien toteutuksissa mm. Aruban, Ciscon ja Watchguardin ratkaisuja.

Toteuttamamme verkko­yhteydet toimivat nopeasti ja luotettavasti sekä niiden käyttö on tieto­turvallista. Varmistamme tämän oikean­laisella topologia­suunnittelulla ja verkko­laite­valinnoilla. Lisäksi huolehdimme verkko­yhteyksien tieto­turvasta palo­muuri­ratkaisuilla, salauksella, pääsyn hallinnalla ja tieto­liikenteen seurannalla.

Tietoturva

  • Palomuuriratkaisut
  • Salaus
  • Pääsynhallinta
  • Tietoliikenteen seuranta
  • Päivitykset

”Pitkäaikainen kumppanuus WhiteZonen kanssa tarkoittaa meille sitä, että pystymme luottamaan WhiteZonen osaamiseen ja tietotaitoon erityisesti tietoturvaan liittyvissä asioissa”

Jarmo Lahtinen, käyttöpäällikkö
Oulun Vesi

Kone­sali­palvelut

Virtuaalinen palvelinkeskus

Palvelimet, kuten tietoliikenneyhteydetkin, ovat digitaalisen toimintaympäristön toiminnan kannalta aina kriittisiä. Tämän vuoksi niin palvelinten sijainnilla, kuin tarkoituksenmukaisella mitoituksella on merkitystä.

Mikäli tarvitset yrityksesi IT-palveluita ja -järjestelmiä varten verkko- ja palvelinkapasiteettia, on WhiteZonen virtuaalinen palvelinkeskus, Omapilvi VDC, juuri oikea ratkaisu. Palvelinkeskus sijaitsee Suomessa, tietoturvallisten ja nopeiden tietoliikenneyhteyksien takana. 

Omapilvi VDC asiakkaana sinun ei tarvitse huolehtia tietoturvallisista tiloista, sähköistä, varavoimasta, tietoliikenneyhteyksistä tai korkeasta käytettävyydestä. Kuukausimaksullisessa ratkaisussa maksat vain käytetystä skaalautuvasta kapasiteetista ja palveluista. Omapilvi VDC mahdollistaa useiden virtuaalisten asiakasverkkojen käytön, joten voit liittää sen helposti osaksi olemassa olevaa palvelininfraa tai muita pilvipalveluita.

Kaikki konelisalipalvelut on turvattu kahdennetuilla fyysisillä yhteyksillä ja palomuureilla.

Tietoturva

  • Valvonta ja hallinta
  • Keskitetty palomuuri
  • Varmuuskopiointi
  • Päivitykset
“WhiteZone on meille tärkeä kumppani koska pystymme luottamaan siihen, että he palvelevat meitä samalla ketteryydellä ja joustavuudella, jota meidän omatkin asiakkaamme vaativat meiltä.”

Kari Lampinen, tekninen johtaja
LeadDesk Solutions Oy