WhiteZone Oy on toiminut pitkään Esmo-yhtiöiden IT-asiantuntijana
Esmo-yhtiöiden ja WhiteZonen yhteistyö alkoi jo vuonna 2014 kun Esmo valitsi WhiteZonen IT-asiantuntijakseen. Tilitoimisto- ja asiantuntijapalveluita tarjoavan Esmon asiakkuuden keskeinen osa on turvapostipalvelu.
Esmo-yhtiöt – Tilitoimisto, joka tuntee yrityksesi
Esmo-yhtiöt on tilitoimisto ja asiantuntijapalveluita tarjoava pohjoissuomalainen perheyritys. Vuonna 2012 perustettuun yhtiöön kuuluvat tilitoimistot Esmo Economia Oy ja Raahen Tili Oy sekä koulutus- ja kehittämisorganisaatio Esmo Oy.
Tilitoimistot palvelevat asiakkaita aina Enontekiöltä ja Utsjoelta Helsinkiin ja tarjoavat taloushallinnon palvelut juuri siinä laajuudessa kuin yrittäjät haluavat. Asiakkaiden on mahdollista saada kirjanpito perinteisesti paperisena, osittain tai täysin sähköisenä.
Ketterästi asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin ja toiveisiin mukautuvat tilitoimistot Oulussa, Haukiputaalla ja Raahessa ovat taloushallintoliiton auktorisoimia tilitoimistoja, mikä on tinkimättömän laadun ja asiantuntemuksen tae.
Esmo on kokenut liiketoiminnan kehittäjä
Esmo Oy on koulutus- ja kehittämisorganisaatio, joka kehittää suomalaisten yritysten ja organisaatioiden kilpailukykyä sekä yrittäjien ja henkilöstön osaamista. Se on erikoistunut erilaisiin yritysjärjestelyihin niin nykyisille kuin uusillekin asiakkaille.
Esimerkiksi yrityskaupat, perustamiset ja erilaiset muut yritysjärjestelyt ovat yksi osa asiantuntijapalveluita. Yrityksen jokainen työntekijä ja yrittäjäpariskunta on mukana päivittäisessä tekemisessä ja tavoitettavissa asiakkaille.
Yhtiöt työllistävät noin 30 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2020 on 2,5 miljoona euroa. Esmo Oy on yritys, jonka arvona on taata laadukasta taloushallinnon asiantuntijuutta asiakaslähtöisesti.
“Tilitoimistomme Esmo Economia Oy ja Raahen Tili Oy palvelevat asiakkaita aina Enontekiöltä Utsjoelta Helsinkiin. Tarjoamme taloushallinnon palvelut juuri siinä laajuudessa kuin yrittäjät haluavat.”
Hanna Kinnunen – Esmo
Kokemuksistaan Esmon ja WhiteZonen yhteistyöstä meille kertoi Hanna Kinnunen, joka toimii Esmon kehitysjohtajana ja on samalla yrityksen osaomistaja.
Hanna ja Pasi Kinnunen ostivat Esmon vuonna 2014.
WhiteZonen ja Esmon yhteistyö
Pitkä yhteistyömme alkoi jo vuonna 2014 kun Esmo valitsi WhiteZonen IT-asiantuntijakseen.
Hanna kertoo arvostavansa kanssakäymisen helppoutta WhiteZonen kanssa: “Voimme luottaa siihen, että saamme rehellisen mielipiteen ja kaikki vaihtoehdot kerrotaan avoimesti”.
IT-kumppanin paikallisuus on tuonut ketteryyttä palveluun ja helpottanut tavoitettavuutta.
Asioiminen WhiteZonen Helpdeskin kanssa saa Hannalta kehuja. Vastaajalla on heti käsitys Esmon palveluista ja tuotteista ja hän osaa lähteä hoitamaan asiaa tämän pohjalta.
“Helpdeskissä tunnetaan heti asiakkuutemme vaatimukset ja meidän asiakkaana ei tarvitse ohjeistaa tekemistä tai vahtia työn laatua”
”Arvostamme WhiteZonen luotettavuutta – asiat kerrotaan rehellisesti ja avoimesti ja pyritään löytämään asiakkaan kannalta paras ratkaisu.”
Turvaposti
Tilitoimistot käsittelevät päivittäin asiakkaiden henkilötietoja, palkkoja sekä yritysten lukuja ja raportteja. Vuonna 2018 voimaan astunut EU:n tietosuoja-asetus GDPR toi mukanaan entistä tarkempia vaatimuksia koskien henkilötietojen käsittelyä.
Näiden vaatimusten pohjalta Esmo lähti etsimään toteutusta, jolla luottamuksellinen viestinvaihto ja tiedostojen lähettäminen asiakkaiden kanssa on mahdollista.
Ratkaisuna oli WhiteZonen OmaPilvi Turvaposti -palvelu. WhiteZonen omasta, Suomessa sijaitsevasta palvelinsalista tarjottava palvelu sisältää sähköpostin salauksen, roskapostin suodatuksen ja virustentorjunnan.
Hanna kokemuksen mukaan palvelun käyttöönotto oli helppoa ja kaikki on toiminut sen jälkeen hyvin. Palvelun hintaa hän pitää kohtuullisena sen tärkeyteen nähden.
”Haluamme keskittyä omaan toimintaamme ja pystymme luottamaan siihen, että annetut tehtävät hoituvat, eikä niitä tarvitse itse miettiä tai nähdä vaivaa niiden vuoksi.”
Esmon kokemukset OmaPilvi turvapostista
Käyttöönotto ei vaatinut ylimääräistä työtä vaan palvelu oli lyhyen asennuksen jälkeen käyttövalmis
Tukipyyntöihin ja muutostarpeisiin on vastattu nopeasti
Automaattinen salaus auttaa jos käyttäjä unohtaa salata jonkin tiedon
“Lähettäjänä en oikeastaan edes huomaa palvelun toimintaa taustalla”
Palvelu on integroitu kätevästi osaksi sähköpostiohjelmaa
Lukukuittaus asiakkaan luettua salatun viestin on hyvä ominaisuus
Myös asiakkaat ovat kokeneet palvelun helppokäyttöiseksi ja tarpeelliseksi
Näillä palveluilla ja tuotteilla paransimme Esmo Oy:n IT-ympäristöä
Turvaposti
Toimipisteiden laitekartoitus
Verkon skannaus
Etsiikö yrityksesi samanlaisia palveluita ja tuotteita?
Ota yhteyttä asiantuntijaamme
Mika Paakkanen
Partner, Lisenssit ja ohjelmistot, OmaPilvi -palvelut