Otaxin taksiliiketoiminnassa korostuu digitaalisen toimintaympäristön kehittäminen yhteistyössä WhiteZonen kanssa

 

Otaxi on tunnettu, perinteinen ja kotimainen taksi, joka palvelee Pohjois-Pohjanmaan alueella yli 600 auton ja satojen ammattikuljettajien voimin. Otaxin brändi on helposti tunnistettavissa katukuvassa sekä autojen yhtenäisestä visuaalisesta ilmeestä että kuljettajien ammattitaidosta, jolla taksipalvelua toteutetaan turvallisesti ja asiakaslähtöisesti.

WhiteZonen vahvuus ovat nimenomaan asiantuntevat ihmiset, jotka ymmärtävät mistä asioista pitkä kumppanuus rakentuu.”

Pitkäaikainen yhteistyö

WhiteZone on ollut Otaxin tärkeä yhteistyökumppani jo reilun vuosikymmenen toteuttaen ja varmistaen yhtiön digitaalisen toimintaympäristön toimivuuden ja kehittymisen. Vuosien varrella tähän on kuulunut mm. maksuliikennejärjestelmän uudistuksia, taksien välitysjärjestelmän arkkitehtuurin rakentamista ja palvelininfrastruktuurin virtualisointi WhiteZonen palvelinkeskukseen. Nämä muutokset ja uudistukset ovat olleet kriittisiä vaiheita, joissa toiminnan jatkuvuus on ollut elintärkeää Otaxin liiketoiminnalle.

Ville-Veikko Pohjola – toimitusjohtaja, Otaxi

Otaxin toimitusjohtaja Ville-Veikko Pohjola toteaa, että pitkä yhteinen matka on se mikä tekee erityisesti tämän yhteistyön arvokkaaksi ja helpottaa ongelmanratkaisua ja kehittämistä harkittaessa uusia ratkaisuja. Pohjola jatkaa, että kun puhutaan toimijasta kuten WhiteZone, joka tuottaa Otaxille kaikki dataan, verkkoon ja digitaalisiin palveluihin liittyvät tukipalvelut niin voisi ajatella, että se on jotain järjestelmäteknistä, mutta näin ei kuitenkaan ole.

Tässä kumppanuudessa nousevat esiin nimenomaan WhiteZonen vahvuutena ihmiset, jotka omalla asiantuntevuudellaan ja ymmärryksellään siitä mistä pitkäaikainen kumppanuus rakentuu, tuovat varmuuden asioiden sujuvalle hoitamiselle ja ongelmatilanteiden nopealle ratkaisemiselle.

”Pitkä yhteinen matka on se, mikä tekee erityisesti tämän yhteistyön arvokkaaksi ja helpottaa ongelmanratkaisua ja kehittämistä harkittaessa uusia ratkaisuja.

Digitalisaation hyödyt

Pohjolan mukaan digitaalisen toimintaympäristön ja digitalisaation kehittyminen näkyy ja tulee tulevaisuudessakin näkymään vahvasti Otaxin toiminnassa. Esimerkiksi taksien tilauskanavat ovat hajaantuneet ja moninaiset, ja nykyisellään jo melkein puolet kyytien tilauksista tulee digitaalisista kanavista. Tämä antaa myös mahdollisuuksia tarjota asiakkaille tietoa onko takseja lähistöllä ja millaista kalustoa on nopeasti saatavissa. Digitaaliset maksutavat tulevat myös lisääntymään erilaisten älylaitteilla tehtyjen maksujen ja tilausten yhteydessä ennakkoon maksettujen kyytien muodossa.

Lisäksi kuljettajien työn helpottaminen on mahdollista ja heille voidaan tarjota arkea helpottavaa tietoa siitä missä asiakas tarkalleen on, ja toistuvien tilauksien yhteydessä myös esimerkiksi rapputietojen antaminen poistaa tarvetta soitella puolin ja toisin missä kyyti ja kuljetettava ovat.

Kokemattomampia kuljettajia voidaan myös opastaa järjestelmien avulla mistä tiettyihin vuorokauden aikoihin on tilastollisesti eniten kyytien tarvetta ja ohjata heitä sinne. Tämän tyyppisen tiedon hyödyntämisessä korostuu se, että tieto on mahdollisimman automaattisesti käytettävissä eikä kuljettajan tarvitse tehdä erityisiä temppuja välityspäätteen kanssa tiedon hyödyntämiseksi.

Yhteistyö tulevaisuudessa

Pohjola näkee, että WhiteZonen merkitys kumppanina tulee olemaan suuri luotaessa visiota tuleville vuosille siitä, miten asiakasta palvellaan tulevaisuudessa. Tässä saadaan merkittävää etua siitä, että WhiteZone on jo kulkenut pitkän matkan Otaxin kumppanina ja toisaalta ymmärtää teknologista kehitystä myös tämän toimialan ulkopuolelta. Jos asiaa lähestyttäisiin pelkästään taksiliiketoiminnan näkökulmasta, niin palvelunkehityksessä menetettäisiin paljon.

WhiteZonen merkitys kumppanina tulee olemaan suuri luotaessa visiota tuleville vuosille siitä, miten asiakasta palvellaan tulevaisuudessa

Näillä palveluilla ja tuotteilla paransimme Otaxin IT-ympäristöä

Tietoturvapalvelut

Palvelinkeskus

Hallinta- ja ylläpitopalvelut

Sisäverkko

Tukipalvelut

Etsiikö yrityksesi samanlaisia palveluita ja tuotteita?

Ota yhteyttä asiantuntijaamme

Petri Lohiniva

Petri Lohiniva

Toimitusjohtaja, OmaPilvi -palvelut, sovellukset, hallintapalvelut

Katso lisää referenssejä

$

Seuraava

WhiteZone vastaa Business College Helsingin ohjelmistolisensseistä

WhiteZone vastaa Business College Helsingin ohjelmistolisensseistä

Business College Helsinki on ollut WhiteZonen asiakas jo vuodesta 2007 alkaen. Ohjelmistojen osalta WhiteZone on koko kuluneen ajan toimittanut Business Collegen tarvitsemat Microsoftin lisenssit ja huolehtinut, että aina juuri oikea määrä lisenssejä on ollut käytettävissä ja asiakkaalle parhaimmin soveltuvalla sopimusmallilla.

#

Edellinen