WhiteZone vastaa LeadDesk Oyj:n Oulun yksikön virtuaalisesta palvelinkeskuksesta
WhiteZone vastaa LeadDesk Oyj:n Oulun yksikön virtuaalisesta palvelinkeskuksesta, josta 24/7 pyörivät palvelut tarjotaan sekä palvelinympäristön tietoturvasta. WhiteZone on lisäksi toteuttanut LeadDesk Oyj:n Oulun yksikön sisäverkon ja siihen liittyvän tietoturvan sekä yhteydet sisäverkosta maailmalle.
LeadDesk Oyj:n Oulun yksikkö tuottaa erilaisia puhelinpalveluja mm. sähköyhtiöille, taksiyhtiöille ja hyvinvointialueille.
LeadDesk Oyj:n Oulun yksikön tuotekehityksestä vastaavan Kari Lampisen mukaan aiemmin heidän palvelutoimitukseensa kuului kiinteänä osana asiakaskohtaisen serverin toimittaminen jokaiselle asiakkaalle. Tämä lisäsi palvelun käyttöönottoon erilaisia työvaiheita kuten serverin asennusta ja ylläpitoon etäyhteyksin toteutettuja päivityksiä ja myös paikan päällä tapahtuvia päivityksiä. Siirtyessään täysin avaimet käteen tyyppiseen palvelutuotantoon LeadDesk Oyj:n Oulun yksikkö valitsi WhiteZonen virtuaalisen palvelinkeskuksen perustuen aiempaan kokemukseen WhiteZonen osaamisesta ja palvelun tasosta.
“WhiteZone on meille tärkeä kumppani koska pystymme luottamaan siihen, että he palvelevat meitä samalla ketteryydellä ja joustavuudella, jota meidän omatkin asiakkaamme vaativat meiltä.”
Kari Lampinen, tekninen johtaja – LeadDesk Oyj, Oulun yksikkö
Kari Lampinen kertoo, että erityisesti vuoden 2022 aikana on ollut selvästi havaittavissa hyvinvointialueiden halukkuus siirtyä virtuaaliseen palvelinympäristöön eli pilvestä tuotettuihin palveluihin.
Lampisen mukaan asiakkaat kyllä katsovat tarkasti millaisesta ympäristöstä palvelut tarjotaan tietoturvan ja tietosuojan puolesta. WhiteZonen tarjoama ympäristö täyttää nämä vaatimukset ja myös isot terveydenhuollon toimijat ovat siirtäneet palvelunsa tähän ympäristöön.
Vastaavanlainen tarkastelu liittyy myös WhiteZonen toteuttamaan sisäverkkoon ja sen tietoturvaan ja LeadDesk Oyj:n Oulun yksikkö voi luottaa siihen, että esimerkiksi mahdollisissa auditointitilanteissa sisäverkon toteutus kestää kolmannen osapuolen tarkastelun.
Kokemukset yhteistyöstä
Kari Lampinen näkee, että tulevaisuudessa kriittisyys palvelujen käytön ja katkottomuuden suhteen tulee kasvamaan ja on tärkeää, että virtuaalisen palveluympäristön toteuttava kumppani on sellainen, joka pystyy tarjoamaan sekä tekniseltä toteutukselta varman ympäristön että tuottamaan siihen liittyvät palvelut ketterästi ja joustavasti.
Lampinen kokee, että WhiteZonen kyky toteuttaa vaadittuja muutoksia ja reagoida heidän asiakkaiden erityisvaatimuksiin luo vankan pohjan yhteistyölle jatkossakin.
”WhiteZonen tarjoama ympäristö täyttää vaatimukset ja myös isot terveydenhuollon toimijat ovat siirtäneet palvelunsa tähän ympäristöön.”
”WhiteZonen kyky toteuttaa vaadittuja muutoksia ja reagoida asiakkaiden erityisvaatimuksiin luo vankan pohjan yhteistyölle jatkossakin.”
Näillä palveluilla ja tuotteilla paransimme LeadDesk Oyj:n Oulun yksikön IT-ympäristöä
Tietoturvapalvelut
Palvelinkeskus
Hallinta- ja ylläpitopalvelut
Sisäverkko
Tukipalvelut
Etsiikö yrityksesi samanlaisia palveluita ja tuotteita?
Ota yhteyttä asiantuntijaamme
Petri Lohiniva
Toimitusjohtaja, OmaPilvi -palvelut, sovellukset, hallintapalvelut