Infra­rakentamisen ammattilainen Maa­rakennus Kamara laittoi White­Zonen avulla IT-infransa kuntoon

 

Maa­rakennus Kamara Oy on valta­kunnallinen infra­rakentamisen luotettu kumppani. White­Zone Oy vastaa kokonais­valtaisesti heidän IT-ympäristöstään.

Vuonna 1988 perustettu Maarakennus Kamara tunnetaan osaavana ja luotettuna toimijana. Yhtiö on saavuttanut maineensa osaavan ja sitoutuneen henkilökunnan ja periksiantamattoman omistajaohjauksen ansiosta.

Kolmen vuosikymmenen asiakaslähtöinen ja innovatiivinen toimintamalli on mahdollistanut hallitun kasvun valtakunnalliseksi infrarakentamisen luotetuksi kumppaniksi.

Kamaran monipuolisiin palvelukokonaisuuksiin kuuluvat:

  • Kaivosinfrarakentaminen
  • Maarakentaminen
  • Vesihuolto
  • Putkistosaneeraukset
  • Raskaskonehuolto & kuljetus

“Kamara kasvaa ja kehittyy tänä digitalisoituvana aikana ja vastaa infrarakentamisen luotettuna kumppanina asiakkailta tuleviin haasteisiin.”

Juha Hyvärinen ja Mikko Kuusisto – Maarakennus Kamara

Kokemuksistaan WhiteZonen asiakkaana kertovat Mikko Kuusisto ja Juha Hyvärinen.

Mikko Kuusisto aloitti yrityksen toimitusjohtajana kesällä 2020.

Juha Hyvärinen on Kamaran hallituksen puheenjohtaja ja on toiminut aiemmin myös yrityksen toimitusjohtajana.

Yhteistyön alku

MR Kamaran toimialasta ja palveluista johtuen työ on aina ollut etätyötä. Henkilöstöä on ympäri Suomen eri toimipaikoilla ja työmailla.

Tähän liittyen yrityksessä havaittiin se tosiasia, että IT-ympäristö ei ollut enää kenenkään hallinnassa.

Tietokoneiden ja ohjelmistojen hankintaa ei ollut keskitetty ja tämä aiheutti paljon ongelmia käyttöön ja ylläpitoon liittyen.

Ongelman ratkaisemiseksi ryhdyttiin etsimään ulkopuolisen IT-asiantuntijan apua.

“Kilpailutimme palveluntarjoajat ja WhiteZone valikoitui meille parhaaksi vaihtoehdoksi“, kertoo silloinen toimitusjohtaja Juha Hyvärinen.

WhiteZone nähtiin sopivan kokoisena, notkeana ja kasvollisena toimijana, jonka kanssa yhteistyö oli helppo aloittaa.

“Myös se auttoi päätöksessä, että sain suosituksia WhiteZonen asiakkaana jo olevalta yritykseltä, joka kertoi, että asiat on toimineet hyvin“, jatkaa Juha.

”Varsinkin äkillisissä muutostilanteissa arvostamme henkilökohtaista palvelua.”

IT-ympäristön perusasiat kuntoon

Ensimmäiseksi projektiksi otettiin laite- ja ohjelmistokannan selvittäminen. Niiden osalta ympäristö yhtenäistettiin ja käyttöön otettiin nykyaikaiset etähallintaohjelmistot.

Kun IT-ympäristö on hallinnassa, on yrityksen helpompi hallita esim. laitteiden toimintaa, ohjelmistopäivityksiä ja tietoturvaa.

“WhiteZonen asiantuntijan kanssa katsottiin yhdessä läpi yrityksemme toiminta ja tarpeet IT-palveluiden osalta. Näihin tarpeisiin osattiin vastata ja saimme käyttöömme toimivat laitteet ja ohjelmistot.”

Juha mainitsee myös, että varsinkin äkillisissä muutostilanteissa hän arvostaa WhiteZonen kykyä henkilökohtaiseen palveluun.

“Asioimme yleensä aina saman henkilön kanssa ja tämä helpottaa asioiden hoitamista.”

”Palveluasenne oli alusta asti hyvä.”

IT-tukipalvelut

“Olimme etsineet palvelutarjoajaa, jonka IT-tukipalvelussa maksaisimme vain tarvitsemastamme. Jos tuelle ei ole tarvetta useaan kuukauteen, ei siitä myöskään tule kustannuksia meille.”

WhiteZonen tukipalvelusopimukset perustuvat aina tehtyyn työhön, ei kiinteään kuukausilaskutukseen. Tämä on nähty yhteisesti reiluna toimintatapana.

”Koemme, että kaikki on toiminut todella hyvin. Ohjelmistoihin ja laitteisiin liittyviä vikoja on ollut erittäin vähän.”

Tukipalvelujen sujuvuutta on edistänyt myöskin se, että MR Kamara on keskittänyt kaikki IT-palvelunsa WhiteZonelle. Kokonaisuuden hallinta helpottaa ylläpitoa ja yllättäviin tilanteisiin reagointia.

”IT-tuella on käytössä toimiva etähallintavälineet ja ammattitaitoa, joiden avulla ongelmat saadaan ratkaistua nopeasti”

Kokemukset asiakkuudesta

Juha ja Mikko kuvaavat yhteistyötä erittäin onnistuneeksi ja kertovat olevansa tyytyväisiä saamaansa palveluun. Toimivat IT-ympäristö antaa mahdollisuuden keskittyä omaan ydinosaamiseen.

”Meillä itsellä ei ollut tietoa, miten tuollaisissa tilanteissa pitäisi toimia.”

Erityisesti he kehuvat WhiteZonen toimintaa tilanteissa, joissa vaaditaan asiantuntemusta ja nopeaa reagointia. Tällöin tärkeintä ovat etukäteen mietityt tarvittavat toimenpiteet ja ammattitaito niiden toteuttamiseksi.

Näillä palveluilla ja tuotteilla paransimme Kamaran IT-ympäristöä

Microsoft 365 -lisenssit

M365-asiantuntijapalvelut

Tietoturvapalvelut

Työasemat

Hallinta- ja ylläpitopalvelut

Tukipalvelut

Verkkotunnuspalvelut

SSL-sertifikaatit

Etsiikö yrityksesi samanlaisia palveluita ja tuotteita?

Ota yhteyttä asiantuntijaamme

Mika Paakkanen

Mika Paakkanen

Partner, Lisenssit ja ohjelmistot, OmaPilvi -palvelut

Katso lisää referenssejä

$

Seuraava

WhiteZone Oy on toiminut pitkään Esmo-yhtiöiden IT-asiantuntijana

WhiteZone Oy on toiminut pitkään Esmo-yhtiöiden IT-asiantuntijana

WhiteZone Oy on toiminut pitkään Esmo-yhtiöiden IT-asiantuntijana   Esmo-yhtiöiden ja WhiteZonen yhteistyö alkoi jo vuonna 2014 kun Esmo valitsi WhiteZonen IT-asiantuntijakseen. Tilitoimisto- ja asiantuntijapalveluita tarjoavan Esmon asiakkuuden keskeinen osa on...

WhiteZone vastaa Business College Helsingin ohjelmistolisensseistä

WhiteZone vastaa Business College Helsingin ohjelmistolisensseistä

Business College Helsinki on ollut WhiteZonen asiakas jo vuodesta 2007 alkaen. Ohjelmistojen osalta WhiteZone on koko kuluneen ajan toimittanut Business Collegen tarvitsemat Microsoftin lisenssit ja huolehtinut, että aina juuri oikea määrä lisenssejä on ollut käytettävissä ja asiakkaalle parhaimmin soveltuvalla sopimusmallilla.

#

Edellinen