Infrarakentamisen ammattilainen Maarakennus Kamara laittoi WhiteZonen avulla IT-infransa kuntoon
Maarakennus Kamara Oy on valtakunnallinen infrarakentamisen luotettu kumppani. WhiteZone Oy vastaa kokonaisvaltaisesti heidän IT-ympäristöstään.
Vuonna 1988 perustettu Maarakennus Kamara tunnetaan osaavana ja luotettuna toimijana. Yhtiö on saavuttanut maineensa osaavan ja sitoutuneen henkilökunnan ja periksiantamattoman omistajaohjauksen ansiosta.
Kolmen vuosikymmenen asiakaslähtöinen ja innovatiivinen toimintamalli on mahdollistanut hallitun kasvun valtakunnalliseksi infrarakentamisen luotetuksi kumppaniksi.
Kamaran monipuolisiin palvelukokonaisuuksiin kuuluvat:
- Kaivosinfrarakentaminen
- Maarakentaminen
- Vesihuolto
- Putkistosaneeraukset
- Raskaskonehuolto & kuljetus
“Kamara kasvaa ja kehittyy tänä digitalisoituvana aikana ja vastaa infrarakentamisen luotettuna kumppanina asiakkailta tuleviin haasteisiin.”
Juha Hyvärinen ja Mikko Kuusisto – Maarakennus Kamara
Kokemuksistaan WhiteZonen asiakkaana kertovat Mikko Kuusisto ja Juha Hyvärinen.
Mikko Kuusisto aloitti yrityksen toimitusjohtajana kesällä 2020.
Juha Hyvärinen on Kamaran hallituksen puheenjohtaja ja on toiminut aiemmin myös yrityksen toimitusjohtajana.
Yhteistyön alku
MR Kamaran toimialasta ja palveluista johtuen työ on aina ollut etätyötä. Henkilöstöä on ympäri Suomen eri toimipaikoilla ja työmailla.
Tähän liittyen yrityksessä havaittiin se tosiasia, että IT-ympäristö ei ollut enää kenenkään hallinnassa.
Tietokoneiden ja ohjelmistojen hankintaa ei ollut keskitetty ja tämä aiheutti paljon ongelmia käyttöön ja ylläpitoon liittyen.
Ongelman ratkaisemiseksi ryhdyttiin etsimään ulkopuolisen IT-asiantuntijan apua.
“Kilpailutimme palveluntarjoajat ja WhiteZone valikoitui meille parhaaksi vaihtoehdoksi“, kertoo silloinen toimitusjohtaja Juha Hyvärinen.
WhiteZone nähtiin sopivan kokoisena, notkeana ja kasvollisena toimijana, jonka kanssa yhteistyö oli helppo aloittaa.
“Myös se auttoi päätöksessä, että sain suosituksia WhiteZonen asiakkaana jo olevalta yritykseltä, joka kertoi, että asiat on toimineet hyvin“, jatkaa Juha.
IT-ympäristön perusasiat kuntoon
Ensimmäiseksi projektiksi otettiin laite- ja ohjelmistokannan selvittäminen. Niiden osalta ympäristö yhtenäistettiin ja käyttöön otettiin nykyaikaiset etähallintaohjelmistot.
Kun IT-ympäristö on hallinnassa, on yrityksen helpompi hallita esim. laitteiden toimintaa, ohjelmistopäivityksiä ja tietoturvaa.
“WhiteZonen asiantuntijan kanssa katsottiin yhdessä läpi yrityksemme toiminta ja tarpeet IT-palveluiden osalta. Näihin tarpeisiin osattiin vastata ja saimme käyttöömme toimivat laitteet ja ohjelmistot.”
Juha mainitsee myös, että varsinkin äkillisissä muutostilanteissa hän arvostaa WhiteZonen kykyä henkilökohtaiseen palveluun.
“Asioimme yleensä aina saman henkilön kanssa ja tämä helpottaa asioiden hoitamista.”
IT-tukipalvelut
“Olimme etsineet palvelutarjoajaa, jonka IT-tukipalvelussa maksaisimme vain tarvitsemastamme. Jos tuelle ei ole tarvetta useaan kuukauteen, ei siitä myöskään tule kustannuksia meille.”
WhiteZonen tukipalvelusopimukset perustuvat aina tehtyyn työhön, ei kiinteään kuukausilaskutukseen. Tämä on nähty yhteisesti reiluna toimintatapana.
”Koemme, että kaikki on toiminut todella hyvin. Ohjelmistoihin ja laitteisiin liittyviä vikoja on ollut erittäin vähän.”
Tukipalvelujen sujuvuutta on edistänyt myöskin se, että MR Kamara on keskittänyt kaikki IT-palvelunsa WhiteZonelle. Kokonaisuuden hallinta helpottaa ylläpitoa ja yllättäviin tilanteisiin reagointia.
Kokemukset asiakkuudesta
Juha ja Mikko kuvaavat yhteistyötä erittäin onnistuneeksi ja kertovat olevansa tyytyväisiä saamaansa palveluun. Toimivat IT-ympäristö antaa mahdollisuuden keskittyä omaan ydinosaamiseen.
”Meillä itsellä ei ollut tietoa, miten tuollaisissa tilanteissa pitäisi toimia.”
Erityisesti he kehuvat WhiteZonen toimintaa tilanteissa, joissa vaaditaan asiantuntemusta ja nopeaa reagointia. Tällöin tärkeintä ovat etukäteen mietityt tarvittavat toimenpiteet ja ammattitaito niiden toteuttamiseksi.
Näillä palveluilla ja tuotteilla paransimme Kamaran IT-ympäristöä
Microsoft 365 -lisenssit
M365-asiantuntijapalvelut
Tietoturvapalvelut
Työasemat
Hallinta- ja ylläpitopalvelut
Tukipalvelut
Verkkotunnuspalvelut
SSL-sertifikaatit
Etsiikö yrityksesi samanlaisia palveluita ja tuotteita?
Ota yhteyttä asiantuntijaamme
Mika Paakkanen
Partner, Lisenssit ja ohjelmistot, OmaPilvi -palvelut
Katso lisää referenssejä
WhiteZone on merkittävä kumppani Balmuirin kasvutarinassa digitaalisen toimintaympäristön rakentajana
WhiteZone on merkittävä kumppani Balmuirin kasvutarinassa digitaalisen toimintaympäristön rakentajanaBalmuir on suomalainen lifestyle-brändi, jonka tuotevalikoima koostuu eksklusiivisesta muodin ja kodin mallistosta. Mallistojen keskiössä ovat laadukkaista...
NQE Rakennetekniikka arvostaa ketteryyttä IT-palveluiden toimittajalta
NQE Rakennetekniikka arvostaa ketteryyttä IT-palveluiden toimittajalta NQE Rakennetekniikka tarjoaa laadukasta rakennesuunnittelupalvelua talonrakentamisen ja teollisuusrakentamisen sektoreilla kaikkiin kohteisiin rakennusliikkeille, rakennuttajille ja yleensäkin...
Otaxin taksiliiketoiminnassa korostuu digitaalisen toimintaympäristön kehittäminen yhteistyössä WhiteZonen kanssa
Otaxin taksiliiketoiminnassa korostuu digitaalisen toimintaympäristön kehittäminen yhteistyössä WhiteZonen kanssa Otaxi on tunnettu, perinteinen ja kotimainen taksi, joka palvelee Pohjois-Pohjanmaan alueella yli 600 auton ja satojen ammattikuljettajien voimin....
LeadDesk Oyj:n Oulun yksikkö luottaa palveluntuotannossaan WhiteZonen virtuaaliseen palvelinkeskukseen
WhiteZone vastaa LeadDesk Oyj:n Oulun yksikön virtuaalisesta palvelinkeskuksesta WhiteZone vastaa LeadDesk Oyj:n Oulun yksikön virtuaalisesta palvelinkeskuksesta, josta 24/7 pyörivät palvelut tarjotaan sekä palvelinympäristön tietoturvasta. WhiteZone on...
Oulun Vesi luottaa WhiteZonen osaamiseen automaatioverkkojen, tietoliikenteen ja tietoturvan toteuttamisessa
Oulun Vesi luottaa WhiteZonen osaamiseen automaatioverkkojen, tietoliikenteen ja tietoturvan toteuttamisessa Oulun Vesi on kunnallinen liikelaitos, joka toimittaa asiakkailleen joka päivä 33 000 kuutiota hyvälaatuista talousvettä verkostoistaan. Oulun Vesi...
Insinööritoimisto Neulanen ratkaisi kasvuun liittyvät digitaalisen toimintaympäristön haasteet WhiteZonen kokonaispalvelun avulla
Insinööritoimisto Neulanen ratkaisi kasvuun liittyvät digitaalisen toimintaympäristön haasteet WhiteZonen kokonaispalvelun avulla Insinööritoimisto Neulanen palvelee pääasiassa rakennusliikkeitä sekä kiinteistönomistajia, jotka uudisrakentavat asuinrakennuksia,...
WhiteZone Oy on toiminut pitkään Esmo-yhtiöiden IT-asiantuntijana
WhiteZone Oy on toiminut pitkään Esmo-yhtiöiden IT-asiantuntijana Esmo-yhtiöiden ja WhiteZonen yhteistyö alkoi jo vuonna 2014 kun Esmo valitsi WhiteZonen IT-asiantuntijakseen. Tilitoimisto- ja asiantuntijapalveluita tarjoavan Esmon asiakkuuden keskeinen osa on...
Suomen Vesitieto Oy:n ratkaisut älykkääseen vesihuoltoon tuotetaan WhiteZonen virtuaalisesta palvelinkeskuksesta
Suomen Vesitieto Oy edistää vesihuollon digitalisaatiota tuomalla ratkaisuja älykkääseen vesihuoltoon. Ratkaisut toteutetaan WhiteZonen Omapilvi VDC -palvelun avulla.
WhiteZone vastaa Business College Helsingin ohjelmistolisensseistä
Business College Helsinki on ollut WhiteZonen asiakas jo vuodesta 2007 alkaen. Ohjelmistojen osalta WhiteZone on koko kuluneen ajan toimittanut Business Collegen tarvitsemat Microsoftin lisenssit ja huolehtinut, että aina juuri oikea määrä lisenssejä on ollut käytettävissä ja asiakkaalle parhaimmin soveltuvalla sopimusmallilla.